Звернення до вчителів

Шановні колеги!

Вітаємо Вас на сторінці інформаційно-методичного порталу "Віртуальний методичний кабінет" Харківського ліцею № 107 Харківської міської ради Харківської області.

Віртуальний методичий кабінет ( ВМК)–це багатопланове інформаційне середовище, зорієнтоване на взаємодію адміністрації Харківського ліцею № 107 ХМР ХО, ліцейських методичних об'єднань та педагогічних працівників в умовах оновлення та розвитку методичної роботи в ліцеї, з метою підвищення ефективності методичної роботи та професійної компетентності педагогів. ВМК забезпечує максимальне полегшення доступу педагогічного колективу до інформаційних ресурсів, які повсякденно використовуються в освітньому процесі.

Запрошуємо до співпраці творчих активних колег.

На замітку молодому вчителю

ПАМ'ЯТКА МОЛОДОМУ ВЧИТЕЛЮ


  • Приходьте в кабінет до дзвінка.
  • Переконайтесь, чи все підготовлене до уроку.
  • Прагніть до організованого початку уроку.
  • Не витрачайте часу на пошуки сторінки вашого предмета в класному журналі, відмітьте її закладкою раніше, привчайте чергових залишати на столі вчителя інформацію з прізвищами відсутніх учнів
  • Починайте урок енергійно. Не задавайте питання про те, хто не виконав домашнє завдання. Урок ведіть так, щоб кожен учень із самого початку його і до кінця був зайнятий ділом.
  • Захоплюйте учнів змістом матеріалу, контролюйте темп уроку, допомагайте "слабким" повірити у свої сили.
  • Особливо стежте за тими, у кого увага нестійка. Попереджуйте відразу ж наміри порушити робочий ритм.
  • Звертайтесь з питаннями до тих, хто може на уроці відволікатись.
  • Мотивуйте оцінку знань, скажіть учневі, над чим йому слід попрацювати додатково. Це буде привчати до дисциплінованої праці. Учень буде звикати до того, що вказівки вчителя потрібно виконувати обов'язково.
  • Закінчуйте урок загальною оцінкою роботи класу й окремих учнів. Нехай всі відчують задоволення від результатів праці. Постарайтесь відзначити позитивне в роботі недисциплінованих дітей, але не робіть це занадто часто.
  • Припиняйте урок разом із дзвінком, нагадайте черговому про його обов'язки.
  • Добре знай можливості кожного учня.
  • Вступаючи в контакт з дітьми, не варто будувати стосунки з ними за принципом „згори вниз".
  • Частіше усміхайтесь.
  • Плануючи свої перші уроки, подумай, як повинні поводитися учні на уроці, які звички культурної поведінки потрібно виховувати.
  • Важливе завдання вчителя - завбачити основні типові ситуації, які найчастіше виникають на уроці.
  • Вчися вислуховувати учнів до кінця навіть тоді, коли вони відповідають неправильно.
  • Основне призначення оцінки - правильно визначити результати навчання учнів, засвоєння ними знань, умінь та навичок.
  • Без вимог педагога неможлива організація діяльності учнів. Вимоги мають бути послідовними у постановці в певних ситуаціях.
  • Наполегливо оволодівай навичками самоаналізу уроку.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПІДГОТОВКИ ДО УРОКУ

  • Вчитайся у розділ програми, який потрібно вивчити на даному уроці, а в деяких випадках - і в пояснювальну записку до програми.
  • Вивчи матеріал цього розділу, питання теми.
  • Сформуй задум уроку, дай відповідь на запитання: „Чого б ти хотів досягнути в результаті його проведення? Сформулюй мету уроку ( навчальну, виховну, розвивальну).
  • Уяви колектив даного класу, уявно намалюй конкретних учнів. Уяви психологію цих учнів, використовуючи мистецтво педагогічного перевтілення, намагайся накреслити їхні дії на шляху до    досягнення мети.
  • Вибери з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу і для даних учнів.
  • Зістав обрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюй свої дії на даному уроці.
  • Продумай структуру уроку і зафіксуй усе знайдене в плані-конспекті.
  • Підготуй наочні і навчальні посібники, не забудь підготувати і перевірити справність ТЗН, комп'ютерної техніки.
  • Повтори подумки, або вголос вузлові елементи плану, продумай непередбачені обставини, знайди і зафіксуй запасні варіанти.
  • Спитай себе: "Ти готовий до уроку?

СХЕМА САМОАНАЛІЗУ УРОКУ 1

1. Обґрунтування типу і структури уроку.
2. Взаємозвязок навчального матеріалу з наступним і попереднім.
3. Врахування індивідуальних особливостей і можливостей учнів даного класу.
4. Мотивація навчання.
5. Інформаційна насиченість уроку, використання додаткової літератури, ТЗН.
6. Способи усунення навантаження учнів.
7. Раціональність використання методів навчання і виховання.
8. Забезпечення диференціації, індивідуалізація роботи на уроці.
9. Ефективність роботи з розвитку креативного мислення учнів, формування світогляду, моральних якостей особистості.
10. Рівень культури розумової праці на уроці.
11. Способи формування навчальних компетенцій.
12. Методика оцінки і обліку знань учнів, шляхи її удосконалення.
13. Раціональне використання часу на уроці.
14. Засоби, що допомагають розвитку самоосвіти учнів. Розвиток самостійної роботи на уроці.
15. Рівень знань учнів, якість засвоєння нового матеріалу.
16. Дотримання педагогічного такту і вимогливість до учнів.
17. Недоліки і помилки уроку. Засоби їх усунення.

СХЕМА САМОАНАЛІЗУ УРОКУ 2


  1. Характеристика навчальних можливостей класного колективу за результатами педагогічного аналізу. Як враховано особливості учнів під час планування даного уроку?
  2. Тип уроку, його структура; як даний урок пов’язаний із попереднім , який матеріал цього уроку необхідно використати в подальшому?
  3. Які головні завдання уроку, їх врахування під час планування та реалізації мети уроку /навчальної, виховної, розвивальної/?
  4. Чи раціонально використано час уроку , чи раціональна структура уроку для вирішення його основних завдань?
  5. Яке поєднання організаційних форм, методів і прийомів використано на уроці, чи оптимальне його поєднання?
  6. Як здійснюється контакт  із класом та з окремими учнями, тобто як було налагоджено зворотний зв’язок?
  7. Чи раціонально використано  навчальний кабінет? Чому обрано  саме такі  засоби навчання?
  8. Наскільки ефективно організовано самостійну роботу, чи використано елементи самоосвіти, самовиховання?
  9. Як організовано контроль за якістю навчальних досягнень учнів?
  10.  Як учитель уникав перевантаження учнів?
  11.  Чи забезпечено цілеспрямовану розумову діяльність учнів?
  12.  Як створювалися ситуації емоційних переживань для формування внутрішньої мотивації навчання?
  13.  Чи дотримувався вчитель  педагогічного такту?
  14.  Чи зацікавив урок учнів?
  15.  Які елементи в ході уроку були найбільш вдалими? Що не вдалося виконати?
  16.  Як продумано додаткові  варіанти для непередбачених ситуацій?
  17.  Як планувати роботу над усуненням недоліків?

ФОРМИ АНАЛІЗУ ТА САМОАНАЛІЗУ УРОКУ


1 – короткий (оціночний) аналіз – це загальна оцінка навчально-виховної функції уроку, яка характеризує вирішення освітньої, виховної і розвивальної задач, і яка дає оцінку їх реалізації.

2 – структурний (поетапний) аналіз – це виявлення і оцінка домінуючих структур (елементів) уроку, їх доцільність, що забезпечує розвиток пізнавальних здібностей учнів.

3 – системний аналіз – це розгляд уроку як єдиної системи з точки зору вирішення розливальних задач уроку, забезпечення формування знань, умінь і навичок учнів, засвоєння ними способів навчання.

Немає коментарів:

Дописати коментар