Высветив правду, истину вскрыв,
Что же такое – трудные дети?
Вечный вопрос и больной как нарыв.
Вот он сидит перед нами, глядите,
Сжался пружиной, отчаялся он,
Словно стена без дверей и без окон.
Вот они, главные истины эти:
Поздно заметили… поздно учли…
Нет! Не рождаются трудные дети!
Просто им вовремя не помогли.
С. Давидови
2. Діяти тільки тактичним маневром і ніколи - прямою атакою. Вислуховувати все, не реагуючи негайно ж, і тільки потім, вибравши слушний момент, без роздратування висловити свою думку, що вносить поправки в почуте. Розкривати причини неправильних поглядів підлітка, показувати, в чому помилковість його міркувань, і таким шляхом розвивати і направляти його розумовий процес, забезпечуючи необхідними джерелами.
3. Бути самокритичними, принциповими, намагатися настільки зміцнити довіру молодої людини, щоб він ділився з нами своїми можливими неприємностями.
4. Не ставити на підлітку хрест, адже його загострене самолюбство і соціальна позиція виникли саме внаслідок попередніх соціальних збоїв, які постійно нагадують про себе і підживлюють небажану поведінку.
5. Не намагатися загнати підлітка в глухий кут, поставити в скрутне становище. Не вдаватися до фізичного покарання.
6. Вимагаючи щось від підлітка, не можна торгуватися
7. Намагатися дотримуватися принципу А.С. Макаренко: чим більше ми поважаємо людини, тим вище наші вимоги до нього.
8. В особистих бесідах посилювати цілеспрямовану життєву орієнтацію підлітків і розвивати їх ідеал Я.
Немає коментарів:
Дописати коментар