Звернення до вчителів

Шановні колеги!

Вітаємо Вас на сторінці інформаційно-методичного порталу "Віртуальний методичний кабінет" Харківського ліцею № 107 Харківської міської ради Харківської області.

Віртуальний методичий кабінет ( ВМК)–це багатопланове інформаційне середовище, зорієнтоване на взаємодію адміністрації Харківського ліцею № 107 ХМР ХО, ліцейських методичних об'єднань та педагогічних працівників в умовах оновлення та розвитку методичної роботи в ліцеї, з метою підвищення ефективності методичної роботи та професійної компетентності педагогів. ВМК забезпечує максимальне полегшення доступу педагогічного колективу до інформаційних ресурсів, які повсякденно використовуються в освітньому процесі.

Запрошуємо до співпраці творчих активних колег.

Запобігання дитячому травматизму

НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ з питань запобігання всім видам дитячого травматизму






Методичні рекомендації та поради щодо запобігання дитячому травматизму

Методичні рекомендації щодо організації, підготовки та проведення ''Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності''
Види дитячого травматизму
Нагадайте дітям про електробезпеку!
Пам'ятка для батьків
Безпека дорожнього руху
Безпека на воді і на льоду
Безпека під час екскурсій і туристичних походів
Безпека в побуті
Правила поведінки у разі виникнення аварійних ситуацій, стихійних лих та нещасних випадків
Правила надання першої (долікарської) допомоги

Профілактика дитячого травматизму

Звичайно, повністю викоренити дитячий травматизм неможливо – від нещасного випадку, на жаль, не застрахований ніхто. Але завдання батьків – максимально забезпечити свою дитину. Адже більшість травм відбуваються саме з вини батьків – недоглядали, недообъяснили.

Способи профілактики дитячого травматизму залежать від віку дитини. У грудному віці, наприклад, особливо важливий постійний нагляд. Звичайно, важко устежити за дитиною 24 години в добу, 7 днів в тиждень, але чим молодше дитина, тим важливіше не випускати його з виду. Дитячий травматизм в дитячому віці цілком і повністю на совісті батьків. Немовля ще не знає, що таке “небезпечно”, і пояснити йому це не можна. Отже якщо малюк проковтнув гудзик або – не дай Бог! – випав з коляски, що стояла на балконі, винні батьки.

Дитина росте, починає ходити, гуляти з вами на вулиці, так що тепер ваше завдання – максимально захистити його від травмоопасных предметів. Удома – заховати від нього крихкі і гострі предмети, сірники, нагрівальні електроприлади, хімікати (чистячі засоби, фарби, лаки і ін.). Розетки закриваються спеціальними заглушками. Треба закривати вікна (чи хоч би забезпечити їх міцними сітками) і не підпускати дитину до плити і іншої небезпечної побутової техніки.

Крім того, в цьому віці треба вже учити дитину самостійно визначати міру небезпеки. Розкажіть йому, що сірниками і праскою можна обпектися, ножем – порізатися, а окропом – обшпаритися. У цьому віці діти вже цілком здатні сприймати аргументацію, і краще нехай він дізнається про небезпеку з ваших слів, чим на власному досвіді. Тільки розповідайте спокійно, не потрібно залякувати дитину.

Чим старше стає дитина, тим більшу важливість придбаває пояснення правил техніки безпеки. Коли дитина йде в школу, батьки часто перекладають відповідальність за дитячий травматизм на класних керівників, учителів фізкультури, праці і ОБЖ. Так, під час уроків учителі несуть відповідальність за дитину, але батьки самі повинні ознайомити своє чадо з правилами дорожнього руху і іншими правилами безпеки. Врешті-решт, учитель відповідає за цілий клас, дуже важко устежити за 40 дітьми. У вас же тільки одна дитина – і у ваших силах зробити так, щоб він не намагався вибігти на проїжджу частину або викинути ще що-небудь небезпечне.

Дитячий травматизм – серйозна проблема, але якщо батьки стежитимуть за своєю дитиною і навчать його правилам безпеки, багатьох травм вдасться уникнути



Правила поведінки на воді та поблизу водоймища!


Зайвий раз нагадаємо вам про те, що ви повинні постійно пам'ятати.

Перед тим, як зайти у воду:

Переконайтеся, що під водою немає зайвих предметів: каміння, уламків металевого брухту, будівельних конструкцій, сміття, водоростей.

Переконайтеся, що місце для купання віддалене від маршруту руху плавзасобів, холодних джерел підземних вод

Пам'ятайте, що купатися необхідно в добре знайомих місцях.

Перше купання повинно бути короткотривалим (до 10 хвилин), далі в воді можна знаходитися до 20 хвилин за один раз.

Дітям старше 10 років можна купатися при температурі води вище +19С.

Купатися рекомендовано вранці і ввечері

Не слід купатися наодинці.

Під час купання;

Зайшовши у воду, постійте, поки тіло адаптується до температури води.

Не запливайте за попереджувальні буї, не підпливайте до будь-яких суден та інших плавзасобів.

Не стрибайте у воду з не призначених для цього споруд та об'єктів, особливо у місцях із недослідженим дном.

Не підливайте до коловоротів, пароплавів та катерів.

Не запливайте на надувних матрацах далеко від берега.

Не купайтеся без нагляду дорослих.

Не пустуйте у воді - це заважає оточуючим і може бути небезпечним.

Не стрибайте головою вниз у місцях, де невідома глибина

Коли побачите, що хтось тоне;

Якщо близько рятувальники, покличте їх.

Самі ж киньте людині предмет, який допоможе втриматися їй на воді.

Рятуючи потерпілого, підпливіть до нього ззаду або збоку і однією рукою, тримаючи людину за підборіддя, другою гребіть до берега, по можливості, узгодьте з потерпілим свої спільні рухи.

Після того, як витягнете потерпілого на берег;

Станьте одним коліном на землю, а на друге, напівзігнуте, покладіть потерпілого животом так, щоб голова була нижче за тулуб.

При потребі звільніть йому дихальні шляхи від мулу, водоростей, одночасно викликаючи пальцями в горлі непритомного блювотний рефлекс.

Потім, поклавши потерпілого на спину, максимально відведіть йому голову назад, підклавши щось під потилицю.

Опісля починайте вдихання повітря потерпілому - «з рота в рот» або «з рота в ніс»; паралельно з цим проводьте непрямий масаж серця.

Вдуваючи повітря потерпілому, робіть натискання долонями на грудну клітку у районі серця - кількість натискань на одне вдування від п'яти до п'ятнадцяти.

Немає коментарів:

Дописати коментар